BMW INPA K+DCAN diagnosztika kapcsolóval
| Kategória: | Autó - Motorkerékpár |
|---|---|
| Jótállás: | 2 év |
A K+DCAN kábel a beépített kapcsolónak köszönhetően kettős K-vonalat támogat, így az elődjével (kapcsoló nélkül) ellentétben a BMW autókban található legtöbb modullal nincsenek problémák. Ez a megoldás megbízhatóvá és ideálissá teszi professzionális használatra.
A kapcsoló lehetővé teszi a 8 tűs csatlakozó csatlakoztatását vagy leválasztását az interfészben, amely egyes BMW autókban a modulok diagnosztikájáért felelős adatok átvitelére szolgál. Az esetek 90%-ában ezt a vezetéket csatlakoztatni kell. A működési elv jobb megértése érdekében először ismertesse a BMW autókban található diagnosztikai vezetékek típusát és azt, hogy milyen információk küldődnek rajtuk.
KLine - Ez egy diagnosztikai vonal, amelyet 1996 és 2007 között használtak autókban. Az OBD2 foglalatban az adatok a 7-es és 8-as lábakon keresztül kerülnek átvitelre. Az E6x, E70, E87, E9x modellekben 2007-ig az információk a moduloktól a 7-es vonalra kerülnek átvitelre. A BMW e38, e39, e46, e53, e83 modellek is a 7-es vonalon működnek, így a motor és az automata sebességváltó adatait küldik. A többi modul adatait azonban a 8-as vonalról olvassák be. Ezért szükséges, hogy a 7+8-as lábak össze legyenek kötve.
D-CAN - Ez nem más, mint egy "modernizált" diagnosztikai vonal, amely 2007-ben jelent meg a BMW E-szériás autókban. Az OBD2 aljzat ezekben az autókban a 6-os (kis sebességű CAN) és a 14-es (nagy sebességű) CAN lábakon található. 2007 óta minden BMW autó ezt a vonalat használja a modulokból származó összes adat küldésére.
Összefoglalás : A 2007-ig gyártott BMW E-szériás autók a K-vezetékeket (7-es és 8-as láb) használják diagnosztikához, míg 2007 óta ugyanezek az információk egy újabb, D-CAN nevű vezetéken keresztül kerülnek továbbításra. Tehát a 2007/3 utáni BMW E-szériás modellekhez elegendő egy kapcsoló nélküli K+DCAN kábel.
Akkor miért szükséges a 7-es és 8-as lábak „áthidalása”? Mert az újabb modellek nem használják ezeket, és ezek a vezetékek közömbösek számukra, de a régebbi modelleknek mindkét vezetékre szükségük van a teljes diagnosztikához. Egyes autókban a 8-as vezeték ETHERNET portként is szolgál, amellyel CIC és NBT multimédiás modulokat lehet diagnosztizálni. Ha ezt a vezetéket a 7-es vezetékkel együtt futtatjuk, feszültség jelenik meg rajta, ami az összes diagnosztika lekapcsolódásához vezet. Igen, ennél a kis autócsoportnál ez a kapcsoló fontos funkció, amely nélkül semmilyen diagnosztika nem lenne lehetséges. Más esetekben a legkényelmesebb a kapcsolót abba a helyzetbe állítani, ahol a 7-es és 8-as lábak össze vannak kötve.
Támogatott BMW modellek (1996 - 2015) példái:
| KLine modellek | D-CAN MODELL |
| BMW 1-es sorozat E87 | BMW E60, E61 2007. 03. |
| BMW 3-as sorozat E46 E9X | BMW E83 2006. szeptember |
| BMW 5-ös sorozat E39 E60 E61 | BMW E84 |
| BMW 6-os sorozat E63 E64 | BMW E81, E87 2007. 03. |
| BMW 7-es sorozat E38 E65 E66 | BMW E90, E91, E92, E93 2007. 03. |
| BMW X széria E53 (E83 2006.09-ig) | BMW E70 (Új X5), E71, E72 |
| BMW Z széria E52 E85 | R56 (új Mini) |
| MINI R50, R52, R53, R55, R56 | R57, R58, R59, R60, R61 |
| ROLLS-ROYCE |
Támogatott protokollok:
- Nagy sebességű D-CAN és PT-CAN (500 kbit/s)
- Alacsony sebességű K-CAN (100 kbit/s)
- Standard BMW portok (BMW-OBD interfész) BMW ADAPTER 20PIN/OBD2
Támogatott programok:
A felület olyan programokkal működik, mint: INPA, ISTA-D, ISTA-P, NCS Expert, DIS, TIS, SSS Progman, NFS, WinKFP, Toolset32, Navcoder, Carsoft, BTool Expert és mások...
Példa a K+DCAN interfész használatára:
- ÉLŐ ADAT paraméterek kiolvasása a jármű beállított és várható működése közben, mint például a vano-k, szondák, szivattyúnyomás, turbófeltöltő nyomása, az egyes hengerek simasága, áramlásmérő stb.;
- vezérlő tesztek (pl. ventilátor teszt a megfelelő működés ellenőrzésére);
- modulok kódolása, programozása és testreszabása,
- xenon fényszóró beállítása;
- A nappali menetfény bekapcsolásakor a nappali menetfény funkcióját a távolsági fényszórók veszik át, körülbelül 20%-os teljesítménnyel működve;
- irányjelzők aktiválása záráskor;
- a biztonsági öv figyelmeztető jelzésének kikapcsolása;
- a központi zár zárása vezetés közben;
- PDC (parkolóasszisztens) beállítása;
- szervizellenőrzés lemondása OIL SERVICE, INSP1, INSP2;
- az olaj- és fékfolyadék-ellenőrzési intervallum visszaállítása/cseréje;
- és még sok más…
Követelmények:
- Windows rendszer: XP ajánlott, 7, 8, 10.
- USB-port;
- legalább 10 GB szabad lemezterület;
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!




